Thursday 12 April 2012

Pengalaman gegaran 11.4.2012

Trauma sekejap...itulah yang aku rasa kelmarin. maklumla aku tak pernah alami peristiwa begitu. Aku rasa bukan semua rakyat Malaysia yang rasa seperti aku rasa pada hari tersebut.

Peristiwa berlaku masa aku duk baring2 rehatkan badan nak tidurla kononnya. Maklumla hari cuti umum katakan, so hari untuk bermalas-malasan.Belum sempat nak lelapkan mata tiba2 rasa katil bergoyang. Spontan aku terus terbangun. Abg yang sedang surf intenet kat luar terus datang ke bilik. Dia ajak untuk keluar dan turun ke bawah(rumahku di tingkat 2 dari blok 4 tingkat).Aku bertanya pada abang masih terasa lagi ke gegaran atau aku ni yang pening or mamai2. Abang kata masih ada gegaran sebab tu bergoyang. Aku tukar pakaian dulu capai tudung then turun bawah.

Sampai bawah jiran india yg duduk di ground floor tu sibuk bercerita dalam rumah dia bergegar.Aku dengar je la. Tak lama duk kat bawah dah rasa macam stabil sikit kitorang naik ke atas semula. Tapi ada jugak gegaran susulan yang berlaku.nasib baik rasa bergoyang tu sikit saje.

Malam pulak dah tak sedap hati nak tidur. Rasa macam masih ada gegaran sebab rasa macam bergoyang. Padahal perasaan aku je tu. Mungkin sebab trauma petang tadi tu masih terasa. Perasaan macam kita mabuk laut,walaupun sudah tidak berada di laut still rasa teroleng2 lagi. Macam tulah rasanya. Sehinggakan aku tak lena tidur malam.Terbangun pagi tadi pun bukan sebab bunyi alarm tp rasa macam bergoyang...Harap2 takde lah lagi berlaku macam ni.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment